2012. július 24., kedd

séták, séták újra - német naplónk 7. rész

(idegenpályázás miatt 7. rész)



örült malinkó :D


akartam hozni képeket is RÓLUNK, de mivel gallery behalt mai, nem tudok
elegem van belőle, azt beszéltem épp Petrával h átmegyek szépne lassan másikhoz...

nos de akkor

elég rég írtam már sétásat
mert rég is voltunk

JEO után kissé regeneráldótam
nem tudom, egyszerűen nehéz manapság rávenni magamat h elmenjünk
sétálni :')

meg ugye már egy-egy séta nem rejt annyi újdonságot

na de az ellenpélda, kezdem vasárnappal
jöttek ismerősök, így az egész család, meg ők elmentünk egy nagy sétára

mi még nem mentünk el addig, de nem volt vészes táv egyáltalán :)

találtam egy olyan szuper új helyet h váááááááááá *-*
gyönyörű és tökéletes
baromi érdekes, mert az út átmegy a folyón
híd nélkül
ez úgy van megoldva, hogy fel van duzzasztva a víz, egy útnyi szélességben kicsi a vízszint, tehát át lehet sétálni, és a járművek is áttudnak menni hozzá (munka gépek, mert csak vmi gyár van ott)
előtte meg jó mély
tehát tökéletes lenne, most már nem vizen rohangálós úsztatásnak
arról nem is beszélve h a víz nem tudja elvinni a játékot a duzzasztás miatt

majd tehát ode el kell mennünk még :D
ja meg a kis vizesést, ahogy a duzzasztásról lemegy *-* :D

végül elsétáltunk "addig a bizonyos pontig..."
van ott egy nagy gát is
durva h a kis pcsa víz, amin át lehet sétálni a nálunk lévő részén, ott olyan mély, h kb. kétszer eltudnék benne süllyedni :O
még a duzzasztás utánni részen is...
hatalmas különbség fogad később, hova lesz a sok víz???
nem értem

na de h egész család volt:
anya végig parázott
jaj biciglis, jaj sétáló, jaj kocogó
fogjam meg, minek van szabadon
túl messze van Tapi (nem látta még másnak hol van a kutyája séta során)
aj, elegem volt már -.-"
meg tesóm állandó LINDALINDALINDÁJA
de szerencsére leállt vele, meg mondtam h ő se jobb anyánál
így ő is inkább anyát unta már

amúgy meg behívom mindig őket amikor jön valaki, lábnál követéssel ha még bele is fér
meg látom én is ha jön valaki, időben

eddig is megvoltun séták során nélküle, szerinte akkor mi volt???

meg viccelődtem, hogy jaj a gyilkos Tapi nekik ugrik, jaj a halál elől lettek megmentve :') ;)
a még vérengzőbb Lindáról nem is beszélve
na de Licsivel (legújabb beceneve XD )nem volt sok baja anyának, azt mondta ő szépen jön (na még szép ;) )

viszont mondta h a kutyák és az emberek kiszámíthatatlanok
- ő ezzel magyarázta az egészet....

na mondom igen, az emberek tényleg azok
Ő: a kutyák is
ja mondom, a fülöpházi kikötött tanyasi kutyák, akik félévente elszabadulnak a láncról, ja
na azoknál akkor nem lehet tudni mit csinálnak

de mondom ők nem azok
épp előző napokban gondolkoztam már, hogy mennyire sokat változott Tapi, és h nekem ez már mennyire természetes
tehát ki is jelentettem
azt hiszem rengeteget fejlődtünk, nagy utat bejártunk Tapival
ahhoz képest, hogy nem volt kölyök korában megfelelően nevelve, szocializálva
első edzésről elrohant, nem volt behívható
tessék, itt sétál, és nem megy el
esze ágában sincs elmenni
teljesen behívható
na lám, hatalmas különbség!!!

természetesen nem is volt hazáig semmi gáz


egyik régi nagy kedvenc (L) :)


na de következő, vagyis  hétfő
tesóim, meg apa a séta társ
erre Tapi...
ott elpattantam, hogy behívás és akkor kezd el pisilni
na ezt felejts el! ilyen nincs!
volt már ilyen máskor is, ez nem fog többé menni
aztán már nem is tudom mit csinált, hogy lépett fel, de le kellett nyomnom

nem sokkal megáltunk halászgatni
kutyák persze szabadon
jön egy nagyobb, kan kutya
gazdájuktól előreszaladva
Tapinak szokása morogni
nem támadna, dehogy is, inkább "félelmi agresszió", így lép fel, így érzi magát biztonságban
(igen, pedig miattam kéne annak, ilyet nem csinálhatna)
na igen, csak ilyenkor lenyomom, másik kutya meg ráveti magát
fain...
másképpen, máskor meg nem tudom...

na de most úgy jobban be is feszült, nem érdekel, földhoz vágtam
ne főnökösködjön itt nekem :@

ezután meg jött az addig nem kellhet fel még nem mondom
sétálgattam, körözgettem távol mentem
neki persze úgy kellett ledominálva maradnia
fel fel nézett, meg felkelt
na ekkor már tényleg lerendeztem rendesen
nem tudom minek kell ilyenkor kiprovokálnia belőlem

nos ezután elmentem jó távol, le is fordultam, már nem láttot
én persze vissza-vissza kukantottam szúró prüba szerűen
megse moccant...
ezután visszamentem, köröztem
semmi
feloldottam
na ezután semmi nem volt vele

szóval ismételten, nem tudom miért kell ezt kihoznia belőlem
(főleg előtte nap után)
na de helyre lett rakva

a másik meg:
épp napokban érlelőlödd bennem
nem is fontos annyira a kölyökkori szocializáció, oltásokig ki lehet hagyni
hisz mint láthassuk Tapit, aki felnőttként kerül suliba, ekkor kezdődött szocializációja
semmilyen későbbi probléma nincs, megfelelő (vagy éppen kevésbé megfelelő) neveléssel mindez
kiküszöbölhető, későbbiekben bepótolható, semmi baj nincs
nem érdemes kockáztatni a kölyökkel

nos igen, vasárnap visszavontam az egészet, és újra kételyek ezzel a kölyökkori dologgal...
köszönöm Tappancs...


mai napról meg később, mert ez is sok lett ;)



brutál fehér fejűke 



ilyet már linkeltem korábban :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...