2012. augusztus 24., péntek

"mentorkodtunk"



már régóta szerettem volna kimenni a menhelyre, valahogy segíteni a menhelyi kutyusoknak

egy ideje ugye van ez a mentor program a kecskeméti menhelyen, annak keretében szerettem volna én is kimenni
azonban mivel hétköznaponként is az alvásigényemnél jóval kevesebbet aludtam mindig, és 1 óra buszozás lenne az út, plusz nem tudtam, hogy hogy csatlakozik... így tehát vélhetőleg még több idő lett volna
az előtte lévő készülődést, és a telepehelyre való kisétálást nem is említve...
hát így a szombataimat nem áldoztam be a tanévben...
utánna meg ugye elég messze voltam...

Orsi (Wip gazdi)  is mondta régebben, hogy neki is lenne kedve kimenni, csak egyedül nem akar...

múltkori edzésem ezt ismét említette


tehát Bátor után eszembe jutott, hogy akkor majd most kivitettem magunkat!



elsőnek szombat volt betervezve, de elfelejtettem, hogy Orsiék dd versenyre mennek...
(meg aztán szombatra lett más programom, az előző bejegyzés)
így tehát hétfő lett belőle
még szerencse, hogy ünnep miatt, most akkor is kimentek

kicsit ugyan késtünk, meg még Orsit is mi vittük
jött húgom is segíteni, szóval 3-an voltunk

a futtatóban sokan voltak, így mi kivettünk 3 kutyát és elmentünk velük sétálni

hát baromi meleg volt o.O
azt hittem így jobban fogom bírni, mert mégsem agilty, annyira nem lesz gáz a meleg...
hát tévedtem, eléggé kemény volt a forróságban fárasztani a kutyákat

meg is pihentünk árnyékban, amit a kutyák sem bántak
ott olyan kellemes volt a kis lágy szellő...

ja de hogy kik is voltak a kutyák???



én megkaptam az agresszívnak beállított Boscocat
http://www.menhely.eu/?r=30&kid=1898&page=3

a probléma az volt, hogy féltékenységből neki ugrik más kutyáknak
hát megkaptam, és miután Orsi is megkapta az ő kutyusát, Bosco neki is akart menni
nos hát rossz embernél próbálta ezt megcsinálni, ugyanis álmában csinálhatna csak ilyet nálam, én ugyan nem hagyom ;D
abban  a pillanatban lenyomtam a földre

hát olyan szinten meg volt lepődve, meg küzdött ellene...
látszik, hogy nem volt felé eddig senkinek határozott fellépése... :/

és akkor az említett Orsi álltal kiválasztott árvácska:
Mammi
http://www.menhely.eu/?r=30&kid=1661&page=5
a "catle dog színű" :D
és egyáltalán nem is félős, ahogy ez a leírásában szerepel

Gerda pedig egy übercukiságot választott, Fincsikét *-*
http://www.menhely.eu/?r=30&kid=1938&page=3
kis fiatalka még :(
én csak így jellemzem:
szépséges, nyakigláb cukorborsó *-*
és végtelenül hálás (L)
:'(



ugyan  a másik két kutya szuka volt, de érdekes módon Bosconak semmilyen agresszív fellépése nem volt utánna :)
tényleg csak egy kicsit kell vele határozottnak lenni és annyi
nagyszerű kutya ő is

egy óra után gyorsan visszavittük őket, hogy kivegyünk ismét 3 kutyát, ne csak nekik legyen jó napjuk
mert hát vannak még árvák bőven...

Bosconak külön kennele van, de miután visszavittem a közösbe került be és NEM volt semmi BAJ!!!
a gondozó is mondta, hogy igen, nagyszerű kutyák ezek mind, csak határotozznak kell lenni velük


ezután nagy kutyuskákat vettünk ki :D
Orsi eldöntötte, hogy ő egy nagy németjuhászt kér, azokat úgy se sokat vihetik ki...
így kapta meg Renit :)
http://www.menhely.eu/?r=30&kid=1509&page=5
nagyon kedves kutya ő is
és ahogy látom, csak költözés miatt került be szegény :( :(

Gerda pedig Mambát kapta meg
http://www.menhely.eu/?r=30&kid=1812&page=4
ő szerintem élőben máshogy néz ki, keményebb feje van, meg ugye azóta a bundája is visszanőtt
:)

én meg filóztam, hogy ki legyen...
volt egy überbrutálul cuki fekete mix *-* nyalta a kezünket kennelen keresztül meg minden...
na de ott volt Apolló... amikor Orsi és Gerda kiszemeltjeire rárakták a pórázt ott ugrált a legelsőnek, nagyon tengett benne az energia, látszódott rajta, hogy nem a legegyszerűbb kutya a menhelyen

....

jól van, szeressük a kihívást, nehogy már egyszerű legyen
meg a kis cukiságot úgy is kiviszi más, hisz nem lehet nem ott hagyni
gondolom Apót ritkábban viszik ki

szóval őt választottam 3:)

hát igen...
valami baknyúlhoz, bakkecskéhez hasonló ugrásban húzott >.<
ő persze nem ivott, hanem lábait mosta meg az itatós vödörben :P
na és ilyenek :'D

ja és mutatom akkor őt is:
http://www.menhely.eu/?r=30&kid=1482&page=5
szóval vele nem lehet unatkozni :D
kis dinka ^^

és így utólag láttam, hogy Hetényből van :O
na szép :@ egy csomót sétáltunk abban az utcában ráadásul, ahol befogták...

amúgy végig húzott...
dehát neki is baromira melege volt, meg fáradt
így amikor árnyékba értünk, mindig elterült...
szóval arany középutat, hogy ne húzzon, nem ismeri :P
vagy teljes erőből, ha az meg elfogy, akkor eldöl és töltőre rakja magát, aztán újult erővel vág neki :P


(ja amúgy mondták, hogy vele nem nagyon foglalkoztak még, ezt hittem viszonlag új kutyus...
hát nem éppen, utolsó oldalon van, már bent van egy ideje...
 :/)


de azért ő is kifáradt egy óra után 3:)
persze ő a végén se tudott normálisan inni, kiborította >.<

12-ig tartott, mire visszaértünk már mindenki eltünt

leadtuk a kutyákat, megköszönték a segítséget, mondták örülnének, ha örögbefogadásra is vinnénk egy-egy kutyát
jó lenne, dehát így mondtam, hogy...
szóval mi csak úgyszintén köszönni tudtunk, köszönni a lehetőséget, hogy segíthettünk
remélem annak a 6 kutyának azért feldobtuk kicsit a napját, és lefáradtak
jó érzés volt végre segíteni
ajánlom mindenkinek, hogy menjen ki, hiszen rengetegen vannak

igaz jó lenne még tanítgatni is őket, mert a sok laikus, kezdő kutyás (jelölt) elájulna tőle, ha egy-egy örögbefogadó napon a kutyák mutatnának egy-két dolgot ;)
az örögbefogók száma is megnőne biztosan, hisz okos kutyát mindenki szeretne
(persze limitált keretek között, mert azért rossz helyre ne kerüljenek már, mert akkor sok kutyusnak kezdődhet a történet újra, előről :/ )
de valahogy fel kellene jobban kelteni az örögbefogadókat
(főleg, hogy a többség inkább csak termel... szaporítóktól vásárol szivesebben és akkor büszkeséggel tölti el, hogy neki "fajtatiszta" kutyája van... bár ja, hála a drága szaporítóknak fajtatiszták is vannak bőven... szóval...)
a másik meg a szegény ijedt kutyák sorsa, akik nem akartak kijönni...
most valaki örögbefogadó jön, láta, hogy kutya fél, nem akar menni, a többségük tuti nem válallja ezt a kihívást, esze ágába sincs hazavinni...
velük mi lesz? semmi esélyük sincs a boldogabb életre, csak mert nem bízik az emberekben? :'( ez nagyon szomorú :'(
őket kéne kicsalogatni páncéljukból, és szépen bizalmat fektetni beléjük, hogy kinyíljanak
lehet, hogy a két óra alatt csak éppen, hogy eljutnának a futtatóig, de az már nagy lépés lenne nekik, hatalmas fejlődés, ha mindezt önszántukból teszik meg ;)

szóval hajrá, aki csak tud menjen ki!!!

2 megjegyzés:

  1. lásd példát a kutyanevelésre menhelyen: OKP :D Roxi kezdte, most én vettem át tőle. Önkéntesek segítségével egy héten kétszer kimegyünk és iskolai módszerekkel tanulnak a kutyák alapengedelmességet. Eddig eredményesnek számít a program, nagyon sok kutyánkat kivitték :)és nagyon jó móka alapból, meg látni, hogy a menhelyi kutya másfél év kennelfogság után is milyen gyorsan és élvezettel tanul!

    VálaszTörlés
  2. na igen :D én is rátok gondoltam
    (akartam is említeni konkrétan, csak a sok gondolat közül nem mind jut eszembe amikor nekiesek egy bejegyzésen.... :/ )
    szerintem nagyon sokan példát vehetnének rólatok és több menhelyen honosítani ilyet ;) irigylésre méltó amennyi energiát belefektettek ebbe!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...